ОБҐРУНТУВАННЯ УМОВ, ПОТРЕБИ (ДОЦІЛЬНОСТІ) ТА МОЖЛИВОСТІ ЗБІЛЬШЕННЯ (ПРОДОВЖЕННЯ ЗА ТЕХНІЧНИМ СТАНОМ) ВСТАНОВЛЕНОГО РЕСУРСУ ЧУТЛИВИХ ЕЛЕМЕНТІВ АВІАЦІЙНОГО ДВИГУНА АЛ-31Ф

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.54858/dndia.2021-17-9

Ключові слова:

авіаційний двигун, чутливі елементи, стратегія управління ресурсом, встановлений ресурс, несправність

Анотація

У статті наведено аналіз роботи чутливих елементів АЧЭ-240, АЧЭ-202М, АЧМЭС-7, ТЖ-5, АЧЭ-99 авіаційних двигунів типу АЛ-31Ф. Експлуатація та ремонт авіаційних двигунів такого типу та їх вузлів в Україні відбувається за відсутності авторської підтримки з боку розробників і виробників. В процесі ремонту двигунів типу АЛ-31Ф необхідно замінити агрегати з вичерпаним терміном служби на нові. Проведений авторами аналіз роботи чутливих елементів надає можливість збільшення встановленого ресурсу чутливих елементів АЧЭ-240, АЧЭ-202М, АЧМЭС-7, ТЖ-5, АЧЭ-99 при виконанні ремонту на авіаційному ремонтному підприємстві та прийняття обґрунтованого рішення для подальшого застосування їх на авіаційних двигунах типу АЛ-31Ф.

Посилання

Григорьев В.А., Кузнецов С.П., Гишваров А.С. Испытание авиационных двигателей – М.: Машиностроение, 2009. – 504 с.

Гаденин М.М. Оценка влияния режимов нагружения на условия достижения предельных состояний и назначение запасов. Заводская лаборатория. Диагностика материалов. 2013, т. 79, № 10. – С. 65-70.

Рішення Міністерства оборони України від 11.04.2016 № АЛ-21Ф-3/АЛ-31Ф/РД-33/16/ПС “Про організацію досліджень та робіт з визначення можливості та умов збільшення ресурсу комплектувальних агрегатів авіаційних двигунів АЛ-21Ф-3, АЛ-31Ф, РД-33”, 2016. – 5 с.

Турбореактивный двухконтурный двигатель с форсажной камерой сгорания АЛ-31Ф / Под ред. Назарова А.А. – М.: ВВИА им. проф. Н.Е.Жуковского, 1987. – 362 с.

Системы автоматического управления силовыми установками летательных аппаратов / Ю.А. Климентовский. – Киев: КВІЦ, 2001. – 399 с.

Положение об установлении ресурсов и увеличении ресурсов и сроков службы газотурбинных двигателей военной авиации, их агрегатов и комплектующих изделий. – М.: ЦИАМ, 2005. – 80 с.

Современные методы обеспечения прочностной надежности деталей авиационных двигателей / Под редакцией Ю.А. Ножницкого, Б.Ф. Шорра, И.Н. Долгополова – М.: ТОРУС ПРЕСС, 2010. – 456 с.

Беляев М.С., Горбовец М.А., Комарова Т.И. Способ испытаний и расчетное определение предела выносливости для горизонтального участка кривой усталости // Авиационные материалы и технологии, 2012. – № 3. – С. 50-55.

Швец Л.И., Челомбитько А.В. Применение математического моделирования при испытаниях опытных авиационных ГТД на высотных стендах // ЦИАМ 2001-2005. Основные результаты научно-технической деятельности. – М.: ЦИАМ, 2005. – Т. №1. – С. 53-57.

ГОСТ 25 101-83. Расчет и испытания на прочность. Методы схематизации случайных процессов нагружения элементов машин и конструкций и статистического представления результатов. – М.: Изд-во стандартов, 1983. – 30 с.

Бармин О.В., Брусков В.А., Тюльпаков И.Н. Методический подход к индивидуальному исчислению фактического ресурса авиационных ГТД.. – Люберцы: ВИНИТИ, 2001. – Выпуск № 3. – С. 30-38.

Надежность и эффективность в технике: Справочник в 10 томах. – М.: Машиностроение, 1990. – Т.8: Эксплуатация и ремонт / Под ред. В.Н. Кузнєцова, Е.Ю. Барзиловича, 1990.– 320 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

31-12-2021

Номер

Розділ

Продовження призначених показників